Heti bűnbeesés

Heti bűnbeesés

Zebra kuglóf csokimázzal

2016. január 20. - #Annipanni#

image_31.jpeg

A zebrákat nagyon szeretjük, ezt a zebra tortát meg még jobban. Elkészítése igazán egyszerű, azt hinné az ember, hogy a kis csíkok elkészítése bonyolult, pedig csak egymásra kell pakolni a különböző színű tésztákat, és kész is. Az igazat megvallva az én csíkjaim nem lettek tökéletesek, mert talán kicsit több tej kellett volna bele a végén (az elkészítésnél bővebben), és így folyósabb lett volna, és nem csak az egyik irányba tört volna ki a massza, de így is szép lett. És ami a legfontosabb, hogy finom is! Gyerekeknek megsütni külön ajánlom, mert nálam mindkettő gyerkőcöm nagyon szerette. Azt mondták ez egy csigabiga süti. Ennyit a zebráról :)

image_30.jpeg

Hozzávalók - Tish Boyle - The Cake Book - recept alapján

Zebratorta
3 bögre finomliszt
2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál só
1,5 bögre cukor (0,5 és 1 bögre szétválasztva), (a recept 2,5 bögrét írt, szerintem ha van csokimáz ez is elég)
1/2 bögre kakaópor
7 evőkanál víz
320 g vaj
1 1/2 teáskanál vanilia kivonat
5 közepes tojás
1/2 bögre tej, lehet kicsit több is!

Csokimáz
100 g étcsoki, 70 g tejcsoki -Lindt Mikulás volt :)
200 ml habtejszín

image_29.jpeg

Elkészítés
1) keverd össze a lisztet, a sütőport és a sót, tedd félre 2) egy közepes tálba tegyél fél bögre cukrot, kakaóport, és a 7 kanál vizet, keverd ki, tedd félre 3) melegítsd fel mikróban a vajat, majd kicsit hűtsd le 4) a kihűlt vajat keverd ki kézi mixerrel a cukorral, majd add hozzá a vanilia kivonatot 5) a tojásokat egyenként keverd bele, amíg össze nem áll és szép fényes nem lesz a tészta 6) add hozzá a lisztes keverékét három részletben, és közben a tejet is. Kicsit lehet több is a tej, nem baj ha kicsit folyósabb szebbek lesznek a csíkok, mert könnyebben folynak szét. 7) 2 nagy bögrényit keverj a kakaós masszához, nekem így kb. ugyanannyi tészta lett, ha az egyik több, abból mindig kicsit többet rakjál

image_32.jpeg

Csíkozás
Vegyél elő egy fagylaltos kanalat, szerintem azzal a legkönnyebb, nyilván nincs kettő, így én egy sima kanalat használtam még. Vajazd ki kicsit a kuglóf formádat, majd kezd el a zebrázást. Kezd a sima tésztával, egy kánál a kuglófba, majd a közepébe egy kanál kakaós, elegyengetni, hogy mindkét irányba follyon el, majd a közepébe újra a sima tészta, és ezt addig amíg el nem fogy. 175 fokos sütőbe süsd 50-60 percig, tűpróbával ellenőrizd, ne süsd túl, mert kiszárad. Hagyd teljesen kihűlni, én kivettem a teraszra letakarva kicsit, 15 perc kb.

Csokimáz
Ez a mázam szuper lett, nem lett kemény a végén, és fini lett nagyon! A tejszínt és a csokikat összemelegítettem, majd levettem a tűzről, mikor már összeolvadt egy masszába. Várjunk kb 10 percet, majd a kihűlt a kuglófra lassan öntsd rá. Kicsit várj még dermed, majd tálalhatod. Én nem öntöttem rá az egész mázat, hogy a kináláskor is jusson,így elég volt simán a cukor mennyiség a kuglófba. Kínálhatsz hozzá még vanilia fagyit. Zebrás jó étvágyat!

Ha szeretnél újabb receptekről értesülni, kövess a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetibunbeeses.blog.hu/api/trackback/id/tr208297682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása