Heti bűnbeesés

Heti bűnbeesés

Mi az, iszonyat finom és pofonegyszerű!? Tejkaramella!

2015. február 07. - #Annipanni#

image_51.jpgRégen nem értettem, hogy az amerikaiak a dulce de leche-t, azaz a tejkaramellát miért imádják annyira. Aztán amikor először elkészítettem megértettem. Brutálisan finom, pofonegyszerű az elkészítése, és alig kell hozzá valami. Tegnap volt a Nutella világnapja, persze ettünk Nutellát ki így, ki úgy, és este meg elkészítettem ezt, és azt kell hogy mondjam, hogy ez a folyós karamellamenny letarolta a Nutellát, annyi volt neki!

image_52.jpg

Ha elkeszíted és nem fogy el rögtön, sokféleképpen felhasználhatod. Ráöntheted gyömölcsök tetejére, mártogatósnak, pl. churroshoz is jó, bármilyen süti, cupcake tetejére, vaniliafagyira és szerintem pl. palacsinta tölteléknek is botrányosan finom. Vagy igazán nem kell különösebb nagyobb ok, ráteszed egy kanálra és megeszed, ennyi :) Na mi is kell hozzá?

Hozzávalók

  • 1l tej (3,5%-os)
  • 1 cup/250g kristály cukor
  • Fél vaníliarúd kikapart magja
  • 2 fahéjrúd (kb 4cm)
  • Csipet só
  • 1/4 teáskanál szódabikarbóna (elkeverve 2 teáskanál vízzel)

Elkészítés

1) a tejet összekevered az összes össztevővel, majd felteszed forrni egy magasabb falú lábosban, én 6-oson kezdtem 2) majd ha már forr, leveszed 5-re, és kb 10-15 percenként megkevered az első órában, más dolgod nincs vele 3) kb egy óra után leveszed 4-re es gyakrabban kicsit ránézel 5 percenként, most kezdődik igazán a folyamat 4) 1,5 óra körül már csak 3-oson kevertem 2 percenként, ha már elválik a lábos aljától, akkor kezd alakulni, akkor még keverd kicsit, a vêgén már folyamatosan, kb 1 és 3/4 óra alatt kész van, egy sűrű masszát kapsz. A fahéjrudakat a végen halászd ki, és öntsd lezárható üvegbe.

Kb. 250 ml lesz. 3-4 hétig eláll a hütőben. Vagy azonnal használd fel, vagy a hütőből kivéve melegítheted újra mikróban, hogy folyós legyen. Egy kis csinos üvegben tökéletes ajándék. Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetibunbeeses.blog.hu/api/trackback/id/tr187148071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása