Heti bűnbeesés

Heti bűnbeesés

Gréti és a gyömbéres kex

2014. december 05. - #Annipanni#

image_3.jpg

3 éve lehetett november táján amikor angol tanárhoz jártam, hogy a megkopott tudásomat csiszolgassam. Egy házhoz jártam fel a Gellért hegyre, ahol az apuka volt az oktató, akit még a céges angol óráról ismertem meg. Gyakran ott volt a kisfia is, aki kb, 1-2 éves lehetett. Sose zavart a baba, mindig örültem, amikor ő is ott volt. Aztán egyik este nem csak hármasban tartottuk a szigorú angol órát a konyhában a játékokkal, hanem hazajött Gréti is :) Gréti maga volt a természetes báj, szépség és kedvesség. Megkérdezte, hogy nem zavar-e, ha nekiáll gyömbéres kekszet sütni, persze, hogy nem zavart. :) Miközben az apa tanított, a baba a karácsonyi sütőformákkal játszott, Gréti sütötte az iszonyat illatos, omlós gyömbéres kekszeket a családnak. Annyira tökéletes volt nekem Ő ott, ahogy este süt a családnak, és közben játszik a babával, hogy még este hazafele elhatároztam, ha egyszer lányom lesz, csakis Gréti lehet :)

image_14.jpg

image_13.jpg

A gyömbėres kex receptjét, nem Grètitől kaptam :), hanem a Miette szakácskönyvből sütöttem némi változtatåssal. A Miette egy San Franciscoban található csodálatos cukrászda. Nem voltam még, de mindenképp beütemezem a cukrászda világkörüli utamon :) Szóval, ők kiadtak egy könyvet a titkos receptjeikről, amit Ákostól, a bankár sógortól megkaptam szülinapomra, ezer köszönet neki ezért :D

image_18.jpg

A gyömbérkexes receptbe nem kell sok minden, beleteszünk egy csomó cukrot, rengeteg vajat és az összes fűszerből, amit otthon találunk és kész is :) Íme!

image_15.jpg

image_17.jpg

Gyömbéres kex ( adaptálva a Miette szakácskönyvből )

Hozzávalók

  • 3 cup/ kb. 400 g liszt ( ha nagyon lágynak érzed tehetsz a vègèn hozzá még lisztet , amíg nem lehet formába gyúrni, de a hütőben megszilárdul)
  • 1/2 teáskanál só
  • 2 evőkanál őrölt gyömbér
  • 1/4 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/8 teáskanál őrölt szegfűszeg
  • 1/8 teáskanál őrölt szerecsendió
  • 1/8 teàskanál fehérbors
  • 1 cup (8 uncia) / 227 g szobahőmérsékletű vaj
  • 3/4 cup/165g barna cukor
  • 2 evőkanál méz
  • 4 evőkanál melasz ( mivel ilyen nekem nincs itthon, ezért helyettesítem 4 evőkanál mézzel)
  • 2 teáskanál friss gyömbér püré (finomlyukú reszelővel lereszelve tökéletes) ( a gyömbért tarthatod a mélyhütőben, így bmikor kell, csak előkapod)
  • cukor a díszítésre  

Elkészítés

1) egy tálban összekeverjük a lisztet, sót és a fűszereket. Félretesszük. A sütőt 175 fokra beállítjuk.

2) egy másik tálban kézi mixerrel összekeverjük a barna cukrot a vajjal 4-5 percig. Aztán hozzáadjuk a mézet és melaszt, (ha van) míg össze nem áll. 3 részletben az összekevert száraz alapanyagokat hozzákeverjük, majd a lereszelt gyömbért.

3) 1 téglalapot formázunk, majd becsavarjuk folpakkba és betesszük a hűtőbe legbb. 1 órára, de előző nap is megcsinálhatjuk este. Elalszik a hütőben szépen csendben :) addig nézzünk meg egy sorozatot a TV-ben :)

4) a tésztát kinyújtjuk lisztes felületen kb. 0.6 cm vastagsagúra. a kexeket szúrd ki a tetszőleges formákkal, szórd meg cukorral és persze nagyságtól is függően, 10-12 percig süsd, amíg barna nem lesz. Hagyd kihűlni és próbàld nem megenni az összeset :)

image_19.jpg 

Kicsit fűszeres, és isteni :) Tökéletes ajándék karácsonyra, egy masnival átkötve. Talán azon ajándékok egyike, ami sosem megy ki a divatból :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hetibunbeeses.blog.hu/api/trackback/id/tr476960901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása