Heti bűnbeesés

Heti bűnbeesés

Cukros fahéjas fánkmuffin

2020. január 28. - #Annipanni#

 

95fa0ba7-7371-4092-998b-11a4a2a0a7a2.jpeg

Nem szeretnéd a szokásos fánkot elkészíteni farsangkor? Meg amúgyse tudsz dönteni, hogy hétvégén egy könnyű muffint vagy inkább egy fánkot dobjál össze? Süsd meg ezt a pihe-puha tésztájú fahéjas muffint, burkold bele fahéjas cukorba, és ha ez nem lenne elég, a közepébe töltsél Nutellát. Nem hittem, hogy kell amúgy bele, de a gyerekek otthon meggyőztek, és igazuk lett. Bár valljuk be, Nutellával kevés mindent lehet elrontani. Íme a recept:

Hozzávalók (1 bögre=250 ml bögre)

Fánkmuffin

  • 2 bögre liszt (én Nagyi Extra finom süteménylisztet használtam)
  • 1 1/4 bögre cukor
  • 2 teáskanál sütőpor
  • Csipet só
  • 2 teáskanál őrölt fahéj (ha nem szeretnèd annyira fahájasra, 1 tk-t egyél bele)
  • 1 1/3 bögre tej 
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál vaj, olvasztva (kb. 30g)

Beburkoláshoz 

  • 1/2 pohár cukor
  • 1 teáskanál fahéj
  • 2 evőkanál vaj, olvasztva (kb. 30g)

Nutella

Elkészítés

  1. Állítsd be a sütőt 175 fokra
  2. Keverd össze a száraz összetevőket, úgymint liszt, cukor, sütőpor, só, fahéj.
  3. Keverd össze egy másik tálban a tejet, tojást és az olvasztott vajat.
  4. A lisztes egyveleget keverd össze 3 részletben a tejes masszával. 
  5. Töltsd bele 2/3-ig a muffin poharakba és süsd 20-25 percig, ha mini muffinokat készítesz akkor kb. 12-15 percig. Tűpróbával ellenőrizd.
  6. Ha kihűlt, kend a tetejét le az olvasztott vajjal, forgasd bele a cukros fahéjba. 
  7. A muffin belsejébe habzsákkal is beletöltheted a Nutellát. Én egyszerűen, kiskanállal felülről készítettem mélyedést, és abba belevarázsoltam. Nem túl profi, de a célnak megfelelt. Ha sok Nutellát szeretnél a belsejébe, akkor viszont használj habzsákot.

 Nekem 15 muffinom lett a tésztából. Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetibunbeeses.blog.hu/api/trackback/id/tr6015434486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása