Heti bűnbeesés

Heti bűnbeesés

Citrusos kókuszos kuglóf, avagy mi érhet fel a flódnival!?

2014. december 26. - #Annipanni#


image_1.jpg

Anya annyi sütit süt karácsonykor, hogy egy kisebb cukrászda is megirigyelné a választékot. És többek között flódni is szerepel az repertoárjában, ami a kedvenc süteményem. Egy olyan édesség amiben van alma, dió, lekvár és mák, csakis a legjobb süti lehet a világon! Én sose sütöttem, mert iszonyat macerás, de Anyát mindig kértem, hogy készítsen nekem karácsonykor, és mindig készít :) Ki merem mondani, hogy Anya flódnija jobb, mint Ráchel flódnija, vagy amit bárhol eddig ettem. Na nem is akarok vele soha sütiversenyt csinálni, mert esélyem sincs, de azért gondolkoztam, hogy vihetnék neki cseresütit a rengeteg flódniért cserébe :)

image_4.jpg

És így esett a citrusos kuglófra a választásom. Kijelenthetem és Peti is azt mondta, hogy az egyik legfinomabb süti volt, amit eddig sütöttem :) az illata mindenképpen ver mindent az tuti! Az íze is iszonyat finom, sose gondoltam volna, hogy egy kuglófról ezt írom.. És gyönyörűen mutatott a karácsonyi asztalon. Jövőre is sütök, az biztos! Bár, ha nem vittem volna semmit, akkor is kaptam volna sütit szerintem :D ja és sok puszi Anyunak innen, mert ő miatta imádok sütni :)

image_6.jpg

A kuglóf forma mindegy, hogy milyen, de nyilván minél mívesebb, annál szebb lesz a sütid.

Citrusos kókuszos kuglóf (Bakers Royale receptje alapján: http://www.bakersroyale.com/cakes/cranberry-citrus-coconut-cake/)

Hozzávalók

Kuglóf

  • 2 cup liszt
  • 2/3 cup kókuszreszelék
  • 1 1/2 teáskanál sütőpor
  • 1/2 teáskanál só
  • 1 1/3 cup cukor
  • 3 nagy tojás
  • 2 evőkanál narancshéj reszelve
  • ¾ cup olaj
  • 1/4 cup narancslé
  • 1/2 cup aprított vörösáfonya ( aszaltat használtam)

Cukormáz

  • 2 cup porcukor
  • 3-4 kanál narancslé

Díszítés

Cukrozott áfonya vagy vörösáfonya

Elkészítés

Készíts elő mindent :)

Kuglóf

1) a lisztet, kókuszt, sütőport és sót keverd össze egy tálban és tedd félre 2) a vörösáfonyát vágd fel apró darabokra 3) a cukrot és a tojásokat verd fel egy mixerrel, majd add hozzá a narancshéjat 4) add hozzá az olajat több részletben, és kb egy percig a robotgéppel keverd el a masszàt 5) add hozzá a narancslevet és keverd addig, amíg össze nem áll 6) tedd el a robotgépet, és keverd hozzá több részletben a száraz alapanyagokat, majd a vörösáfonyát egy fakanállal 5) vajazd ki a kuglóf formát, és süsd 180 fokon kb 50-55 percig, vagy ameddig tűpróbával kész nem lesz.

Cukormáz

ez iszonyat egyszerü:) bármikor használhatod bármilyen sütire , ha nincs időd/kedved krémet csinálni. A porcukrot keverd ki a narancslével. Ennyi!

Összeállítás

Ha kihűlt a kuglóf, akkor csináld meg a mázat. Vigyázz ne legyen túl híg, mert lefolyik! Öntsd rá a kuglófra. Ha szeretnél cukros gyümölcsöt rászórni a tetejére ( a sima is nagyon szép) a gyümit tedd bele összemelegített, aztán kicsit kihűtött 1/2 cup víz 1/2 cup cukor szirupba, picit csepegtesd le, majd forgasd bele kristánycukorba. És rakd rá a még folyós cukormázra.

Jó étvágyat és Kellemes Ünnepeket kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetibunbeeses.blog.hu/api/trackback/id/tr727011465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása