Heti bűnbeesés

Heti bűnbeesés

Mennyei kókuszos répatorta

2014. december 21. - #Annipanni#

 

image_2.jpg

Mindig is gondban voltam a répatortával, régen sosem sütöttem, és soha nem kértem sehol. Nem tartottam normálisnak, hogy répákat tesznek a süteménybe. Aztán az elmúlt években valahogy egyre jobban összebarátkoztunk, és egyre jobban ízlett, sőt kedveljük egymást :) nagyon fontos, hogy milyen az ember első találkozása a répatortával, ha jó, megkedveli, ha nem, sohasem kéri többet.

image_28.jpg

Remélem az amerikai répatortám tetszést nyer klasszikus krémmel a tetején, kókusszal megszórva. Karácsonyra tökéletes, mert iszonyat egyszerű elkészíteni, és mutatós is.

image_31.jpg

image_33.jpg

Én most Bálint szülinapjára csinálom, ez lesz a szülinapi tortája. A díszítes egyértelmű volt, megszórtam kókusszal, ezüst cukorral és Raffaellot raktam a tetejére, amitől csodaszép lett.

image_30.jpg

image_34.jpg

image_32.jpg

Na nézzük a répatortát, amit most megszeretünk!

Hozzávalók (a Miette szakácskönyv alapjàn)

Répatorta

  • 1 cup/125 g liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál fahéj
  • Fél teáskanal só
  • 2 nagy tojás
  • 1 cup / 200 g cukor
  • 3/4 cup/85 g olaj
  • 3 nagyobb vagy 3-4 kisebb répa lereszelve
  • Fél cup/50 g daralt dió v finoman összetörve
  • Fél cup/50g kókuszreszelék

Sajtkrém

  • 440g krémsajt
  • Fél cup/120 g vaj
  • 1 cup /125 g porcukor

Díszítésre

  • Kókuszreszelék
  • Raffaello golyók
  • Esetlegesen ezüstcukor, vagy aranycukor

Elkészítés

1) készíts elő minden hozzávalót és allítsd be a sütőt 180 fokra 2) vajazd ki a 23 cm-es sütőformát vagy a muffinformákat 3) keverd össze a szàraz összetevőket (liszt, só, fahéj, sütőpor, szódabikarbóna) és tegyük félre 4) keverjük ki a tojást a cukorral a mixerrel, míg szép fényes nem lesz. Aztán az olajat adjuk hozzá, míg össze nem áll. Majd a száraz összetevőket 3 részletben adjuk hozzá. 5) adjuk hozzá a répát, a diót ès a kókuszreszeléket. Keverjük jól el. 6) a muffinokat 20-25 percig süsd, a tortát kb. 40 percig, avagy amíg a tűpróbával kész nem lesz. Nem lesz olyan magas a torta.

Krém

1) a vajat keverd ki a porcukorral a robotgéppel, majd add hozzá a sajtkrémet. Én bevallom még egy pici cukrot raktam bele :D 

Összeállítás

Egy habzsákba töltsd bele a krémet, majd csiga formában nyomd a torta tetejére. Spatulával kend el, majd az oldalát is kend be. Szórd ke kókusszal, cukorral, majd tegyél rá Raffaellót. És kész is! Szép munka :) Sütimester vagy!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetibunbeeses.blog.hu/api/trackback/id/tr117002685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása