Heti bűnbeesés

Heti bűnbeesés

Isteni és egyszerű túrós pogácsa, kezdőknek is!

2016. január 10. - #Annipanni#

image_28.jpeg

Most, hogy az ünnepek elteltek, kezdem sorra venni a kis gasztro könyveimet, amit ajándékba kaptam. A legkedvesebbel, Sallay Fanni Cake Shopos könyvével kezdtem. Sokszor ettünk és rendeltünk tőlük, és mindig nagyon kedvesek voltak, szóval csak pozitív élményeim vannak a bolttal. Számomra nagyon fontos, az első recept, amit megsütök egy könyvből, mert ha nem jó, utána nem szívesen adok új esélyt a könyvnek.. Ezért nagyon reménykedtem, hogy jóban leszünk és jó lesz a recept. Bár kicsit ingoványosabb talajra tévedetem, a pogácsára esett a választásom, a délutáni mesenézéshez. Ez volt életem első pogácsája, de szerencsére simán abszolválni tudtam és nagyin finom is lett. Mindenkinek bátran ajánlom, kezdőknek is! Íme a recept!

Hozzávalók - Sallay Fanni-Álom sütikivitelben receptje alapján

35 g élesztő 
50 g tej - langyos
20 g porcukor
700 g liszt
350 g vaj - nem írta, de se ne legyen túl hideg, se ne legyen nagyon lágy
700 g tehéntúró ( ami lehet 500 g juhtúró, 200 g tehéntúró) - nekem csak tehéntúróm volt
50 g tojás - az kb 1db M -es tojás
35 g só
+ 2 Tojássárgája a lekenéshez

Elkészítés - 2 tepsire elég
1) a langyos tejet keverd össze az élesztővel, a porcukorral, felfuttatjuk, majd állni hagyjuk 10 percig 2) a többi hozzávalót összekeverjük, majd hozzákeverjük az élesztőt, összegyúrjuk 3) pihentetjük egy órát, nekem 1,5 óráig pihent, semmi gond nem volt 4) nyújtsuk ki 2 cm-esre, a könyv nem írta, de én tettem bele hajtogatást, úgy hogy képzeletben a téglalapot 3 részre osztottam, majd egymàsra hajtogattam, és újra kinyújtottam 2-cm-esre 5 ) egy közepes pogi szaggatóval kiszaggadtam, majd egy sütőpapírral kibélelt tepsire tettem 6) lekentem a tetejüket tojássárgájával, majd 175 fokon kb 15-17 percig sütöttem , vigyázat függőséget okoz!

 Ha tetszett a recept, a Facebookon is követhetsz!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetibunbeeses.blog.hu/api/trackback/id/tr898259630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása