Heti bűnbeesés

Heti bűnbeesés

Karfiol pizza

2017. július 17. - #Annipanni#

e2560a28-18e4-4b28-a0b6-8f2f648e7576.jpg

Tényleg lehet karfiolból pizzát készíteni és a legjobb az egészben, az hogy tényleg finom :)
Nem nagy ördöngőség, lehet minden majd karfiol darabkás lesz a konyhádban, de a végén amikor a gyerekek közlik, hogy ez tuti nem karfiolból van és ne vicceljek már, akkor érzed, hogy jól dolgoztál :) A recept tökéletes diétázóknak, lisztérzékenyeknek, vagányoknak, ínyenceknek. Íme:

Hozzávalók:
Pizza:

Egy közepes karfiol lereszelve
Egy tojás
20 dkg trappista sajt lereszelve
1/2 teáskanál Só
1/2 teáskanál Oregánó, rozmaring

Feltét:

Paradicsomszósz vagy ketchup
Paradicsom
Pirospaprika
Kukorica
Olivabogyo
Bazsalikom levelek
Lilahagyma

Elkészítés:
A karfiolt reszeld le, tedd be a mikróba legnagyobb fokozaton 4-5 percig, majd vedd ki, 5-7 perc pihi után csavard ki belőle a vizet egy tiszta konyharuhával (forró vigyázz)..
A kicsavart karfiol masszához tedd a sót, fűszereket, sajtot, tojást, és gyúrd egy masszává.
Ha kész oszlasd el a tepsin a sütőpapíron egy kis téglalappá. Süsd 250 fokon kb 13-15 percig, amig már barnul a széle, akkor lesz ropogós, nyamm :)
Vedd ki, tedd rá a paradicsom szószt, majd rá szépen csíkokban a zöldségeket. Kb. 220 fokon süsd 10 percig. Jó étvágyat!

Ha tetszett a recept kövess a Facebook oldalamon is újabb receptekért :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hetibunbeeses.blog.hu/api/trackback/id/tr5312671017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2017.07.19. 14:58:08

Tényleg finom! Már többször készítettem. :o)

N.di 2017.07.20. 10:07:51

Nekem is van ilyen receptem, amit Bede Annától kölcsönöztem. Isteni. Pedig én elvileg nem szeretem a karfiolt. De itt fel sem tűnt :)

#Annipanni# 2017.07.20. 10:10:44

Én először csináltam, de nagyon megszerettük többször esz terítéken :D

Attilajukkaja 2017.07.20. 13:23:08

@N.di:
Én pedig blogozine (Szabina) blogján akadtam rá először. Minél többen leírják, annál jobb! Akik csak minimális mennyiségű gyorsan lebomló szénhidrátot ehetnek (és nem csak fogyókúrázok, hanem pl. cukorbetegek, inzulin rezisztensek), azoknak ez egy ideális recept. :o)

#Annipanni# 2017.07.20. 13:46:56

@Attilajukkaja: igen próbálok most több egészséges kaját csinálni és feltenni főleg emiatt :)

Attilajukkaja 2017.07.20. 21:24:12

@#Annipanni#:
Jól teszed! :o)
Amúgy én nem reszelem a karfiolt, hanem aprítógépbe dobom és seperc alatt kész van. Ráadásul nem szóródnak szét a konyhában a karfiol morzsák.

#Annipanni# 2017.07.20. 21:27:28

@Attilajukkaja: igen ez is lehetőség, de az aprító a szekrény tetején volt, lusta voltam a széket oda tolni :D

Attilajukkaja 2017.10.23. 22:22:06

@#Annipanni#:
:o)))))
Azért is jó, hogy posztoltad ezt a receptet, mert mindenki kicsit másképp csinálja.
Ha nem sértelek meg azzal, hogy még egy karfiolos receptet belinkelek egy másik blogról, akkor íme:
piszke.blogspot.hu/2016/08/karfiolos-sajtos-korongok.html

Ez azért jutott eszembe, mert MIATTAD (!) tegnap vettem egy fej karfiolt, főztem egy nyári fejtett bablevest sok-sok zöldséggel, és ma este ezt adom majd mellé egytálételnek. :o)
A babban sok a kalória, de viszonylag alacsony a glikémiás indexe. Ezért nem teszek belőle sokat a levesbe, viszont ezt sok zöldséggel kompenzálom.
süti beállítások módosítása