Heti bűnbeesés

Heti bűnbeesés

Dolgozó anyu vs egészséges életmód

2016. október 30. - #Annipanni#


img_1188.JPG

Visszatértem a munka világába 3 év után... Bevallom nagyon vártam már.. azt is tudtam hogy nehéz lesz, na de ennyire !?!? :)) Olyan vagyok tényleg, mint a Rossz Anyákban a csaj, aki állandóan rohan valahova, csak azzal a kivétellel, hogy nem vagyok sose olyan jól fésült mint ő, és ez annyira szomorú :))). A film sztem nagyon jó, a gyerekes dolgozó anyák mindennapjait abszolút jól vázolja, valós élethelyzetekkel. Most pl. megválasztottak az óvoda szülői közösségébe és a következő süti sütésre tényleg azon gondolkoztam hogy veszek sütit, mert egyszerűen nincs időm sütni, ahogy a filmben is :) Szóval amióta dolgozom az egész napom egy rohanás. Bár ikrekkel azért megszoktam, hogy a napom nem úgy zajlik, hogy a lakás rendben, én kávézgatok, a gyerekek meg csendben rajzolnak, persze miután edzettem és elkészítettem a salátamat és nekik a többfogásos ebédet, és apát várom pántlikával a hajamban... De az tuti hogy a 3 év alatt több időm volt magamra és nem is ettem ennyire igénytelen, sok szörnyű kaját, mint ezealatt a nehány hét alatt (péksütik, amíg rohanok, ebédre kb. vki felhoz vmit, egyik reggelire pl. gumimamacikat kaptam be :)), szóval át kell állnom, vmi tudatos evésre, mert így hamarosan bajok lesznek. Edzeni most nincs időm, mert este beájulok az ágyba, reggel meg a gyerekeket kell elkészitenem. Összességében nyilván nem lehet lehetetetlen küldetés, hogy vigyázz magadra 2 gyerekkel, meg munkával a nyakadon, de nem egyszerű.. ez tuti. Mostantól elkezdem és majd beszámolok mire jutottam, kezdem azzal, hogy inkább vmi lightosabb nasik lesznek, első receptem az egészséges maci kekszek, ami cukormentes, tejmentes, tojásmentes, zablisztből készült. Jó étvágyat hozzá! És kitartást kívánok minden dolgozó anyának, mert náluk kevesebb valódi hős van! :)

img_1189.JPG

img_1191.JPG

Egészséges keksz macik - kb 18 macihoz

Hozzávalók - egy bögre =250 ml bögre

Fél bögre teljeskiőrlésű zabliszt
Fél zacskó diakcsemege
2 kanál méz v agave szirup
1/4 kanál szódabikarbóna
Egy teáskanál vanilia eszencia
Egy kanál víz-szükség szerint
Mandula a macik kezébe

Elkészítés

A fél zacskó diákcsemegéhez picit a maradékból még válogass néhány mogyit, hogy az több legyen, tedd aprítógépbe, és aprítsd masszáva, dolgozd össze. Tedd hozzá a többi hozzávalót, a mézet szükség szerint, mazsitól, édességtől függően, a vizet is szükség szerint add hozzá, hogy gyúrható masszát kapj. Kb. fél cm-re nyújtsd ki a tésztát, zablisztes felületen, a macikat vágd ki formából, a macik szemét, száját alakítsd ki egy hurkapálca végével, a kezét formázd úgy, hogy fogja a kis manduláit :) süsd 150 C fokon, kb 9-10 percig. Amikor kiveszed a sütőből, még formázható, ha a kis kezei elválnak a mandulától még visszaformázhatóak. Amikor már kicsit kihűlt, akkor szilárdul, és ehető. Gyerekekkel is jó móka az elkészítése :D Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetibunbeeses.blog.hu/api/trackback/id/tr3811915927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása